+48 668... Pokaż
Menu Zamknij

Jak pozyskać klientów dla biura rachunkowego?

Każdy świeżo upieczony właściciel biura rachunkowego wie, że musi zdobyć klientów. Nie jest to zadanie proste, bo na rynku jest spora konkurencja. Zatem, co powinniśmy zrobić, by zdobyć nowego klienta?

Zidentyfikuj grupę docelową

Wiele osób prowadzących swoje biuro rachunkowe pomija ten etap segmentacji klientów. Jednak określenie grupy docelowej jest jedną z najważniejszych kwestii rozwoju naszego biznesu. Należy się zastanowić, czy chcemy obsługiwać mniejsze firmy, czy może wolimy postawić na duże przedsiębiorstwa.

Postaw na reklamę

Gdy określimy już docelową grupę odbiorców naszych usług, musimy się zastanowić, gdzie możemy ich znaleźć. Do pozyskania klientów do nowo otwartego biura rachunkowego idealnie nadawać się będzie reklama. Jest ona bardzo efektywnym narzędziem. Jednak powinna być tak zrobiona, by przyciągnąć uwagę potencjalnego odbiorcy, bo jak wiemy konkurencja na rynku jest ogromna. Musimy zainteresować naszego przyszłego klienta. Chodzi przede wszystkim o to, by pokazać klientom, że będziemy mogli pomóc im w problemach, czy reprezentować przed urzędami.

Tradycyjnie czy w sieci?

Dobrym pomysłem na rozreklamowanie w sposób tradycyjny, jest postawienie na dobrej jakości ulotki i wizytówki. Ważne, by były ujęte tam wszystkie nasze najważniejsze obowiązki, takie jak usługi księgowe czy modne ostatnimi czasy kadry i płace.
Oprócz tradycyjnych ulotek, warto także zainwestować w stronę internetową oraz założyć funpage na przykład na Facebooku. Wiele firm tak robi, bo dzisiaj chyba już każdy posiada konto na portalu społecznościowym i dlatego jest to doskonała forma reklamy.

Postaw na dodatkowe usługi

Na rynku istnieje spora konkurencja, jeżeli chodzi o biura rachunkowe. Dlatego, aby zainteresować potencjalnego klienta, warto postawić na dodatkowe usługi. To może być na przykład modne ostatnio poszerzanie usług księgowych o outsourcing kadr i płac, czy na reprezentowanie klienta przed urzędami.

Podsumowanie

Zatem, aby pozyskać klientów do biura rachunkowego, warto postawić zarówno na tradycyjne formy reklamy, jak i marketing internetowy.